onsdag 18. august 2010

Marsipankake





Mitt første innlegg her på bloggen "Glutenfri matglede" bør vel feires med en kake ;)
Til sukkerbrød bruker jeg denne oppskriften:

4 egg
2dl sukker
1 1/2 dl TORO Glutenfri fin kakemiks
1 1/2 ts bakepulver
1dl potetmel

Pisk egg og sukker til eggedosis. Bland alt det tørre, siktes og røres forsiktig inn i eggedosisen.
Fyll røren i smurt rund form (22-24 cm)
Stekes i ca. 30 min. v 170 grader, på nederste rille.

Bunnen avkjøles. Jeg bruker å dele bunnen i 3 skiver/lag.
Bunnen dynker jeg med melk, før fyllet legges på.
Fyll:
Piano vaniljekrem fra Tine, bananer i skiver og vanlig krem legges lagvis på.
Dynk også toppen med melk og bre over vanlig krem.

Jeg bruker ca. 2 x 1/3 liter fløte
1 pk Piano vaniljekrem
3 bananer
1 marsipanpølse(500g) eller ferdig marsipanlokk. Pass på at den er glutenfri!!!
Pynt/strøssel

Marsipanlokket kjevler jeg ut på et plastikkunderlag. Under plastikkunderlaget har jeg et vått/kaldt håndkle. Det er for å hindre at marsipanen blir varm og klisser.
Legg lokket over kaken så slett og fint du kan og pynt etter hjertens lyst ;)
Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar